lørdag den 20. september 2014

Step by step drawing

Jeg skrev tidligere at jeg under mit udfordringsprojekt ville forsøge at lave nogle praktiske øvelser, og dygtiggøre mig selv. Til at opnå dette har jeg benyttet de links der før blev nævnt, "Step by step drawing".

Har taget nogle billeder af hvad der lige nu er mine første "kladder".

Første tegning i lang tid ud over hjerter, stjerner og sommerfugle :)


 
 
 
Første forsøg mener jeg lykkedes rimelig godt, så jeg fik straks lyst til mere.
 
 
Under 2 praktikophold, fandt jeg ud af mange børn kan lide at tegne, og få tegnet dyr. Så derfor forsøgte jeg at øve mig i dette, inkl. et enkelt æble.
 
 
 
 
Man finder hurtigt ud af hvor forskellige børns tegninger kan være, og hvem der kan lide hvad, men noget der tit gik igen, blandt drengene, var krybdyr, slanger, skildpadder, øgler og krokodiller, sidstnævnte ville jeg dog ikke bevæge mig ud på endnu, da det er et meget detaljeret dyr.
 

 
 
 
 
Flodhesten nedenunder blev tegnet af to omgange, da den første ikke var helt god nok. Jeg fandt ud af at min svaghed er runde former, har altid svært ved at lave dem pæne. Dette kan indgå i min læringsproces, at øve mig i former.
 
Min første tegning var af en elefant, dog blev proportionerne ikke særligt gode, så den smed jeg den ud, de første tre gange :)

 
 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar